Frågor & Svar

Har du frågor till Rekryteringsenheten?

Du kan mejla dina frågor till:

Här kan du se tidigare frågor och synpunkter som har lämnats in och vad vi på Rekryteringen har svarat på dessa.

  • Fråga:Jag är timvikarie i hemtjänsten genom rekryteringsenheten. Får jag samma tillgång till Badhus och Gym som vanlig anställd inom Hudiksvalls Kommun?

Rekryteringen svarar:

Nej det gäller inte för timanställda, man ska ha en månadsanställning/månadslön för att kunna nyttja gratisaktiviteterna såsom gym och gratisbad.

Sen kan man vara vikarier men ska som sagt ha månadsanställning

 

  • Fråga: När jag har läst klart  till undersköterska, kommer jag få högre lön from den dag jag är klar?

Rekryteringen svarar:

Vi  måste ha in betygen hit på rekryteringsenheten med rektorns underskrift innan vi gör ett nytt avtal och ny lön!

Du räknas då som undersköterska från den dag du lämnat in dina betyg 

  • Om man jobbar inom både barnomsorg och äldreomsorg måste man då vara aktiv i två system?

Rekryteringen svarar:

Ja som det ser ut nu och en tid framöver så måste man vara i två systen , både Telme och Medvind .

Kom bara ihåg att du själv har ansvaret att du inte blir dubbelbokad dvs du blir bokad på jobb samma dag samma tid i båda systemen . Skulle det mot förmodan hända så måste du ringa oss direkt 0650-556600 . 

  • Vilket sista datum måste jag gå in och klarmarkera mig i Medvind för att få min lön i tid, hur gör jag?

Rekryteringen svarar:

Du går in i Medvind och tittar så att alla tider stämmer med det du jobbat under månaden, gör det inte det så kontaktar du enheten du jobbat på för ändring.

När det stämmer kan du klarmarkera dina tider. Att klarmarkera är samma sak som att godkänna sin tidrapport. Du ska klarmarkera dina tider senast den 2:a varje månad för föregående månad, klarmarkerar du dig fast det inte stämmer kommer ingen lön att betalas ut i tid utan du själv måste kontakta oss för att få utbetalning månaden efter.

Granskad/uppdaterad den 17 augusti 2015