SMS vid driftstörning

Hudiksvalls kommun levererar vatten och hämtar sopor med hög säkerhet. Men någon gång kan leveransen störas. Det påverkar din vardag och du behöver få information snabbt. Då kan vi messa dig.

Har vi ditt nummer?

Vi hämtar mobilnummer från teleoperatörer för personer som är folkbokförda på berörda adresser. Det gör att flera mobilnummer på samma adress kan få vårt sms.

Lägg till eller ta bort nummer

Fick du inget sms? Om du har mobilen registrerad på jobbets adress, skyddat nummer eller ett oregistrerat kontantkort behöver du anmäla ditt nummer för att få sms från oss.

  • Du måste inte vara fastighetsägare för att anmäla ditt nummer. Du som till exempel är hyresgäst kan också registera ditt telefonnummer på en adress.
  • Du kan ta bort nummer för familjemedlemmar som inte vill ha våra mess.
  • Det du anmäler uppdateras inte automatiskt. Anmäl ny adress om du flyttar och anmäl nytt mobilnummer om du byter.
  • SMS-tjänsten kan vara bra för dig som äger flera fastigheter, har ett fritidshus, obemannade anläggningar eller om du vill få information om driftstörningar hos, till exempel äldre anhöriga.
  • SMS erbjuds till svenska mobilnummer. Tjänsten används inte för försäljning eller marknadsföring.

Hudiksvalls kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen och kompletterande dataskyddsregler. Ett PUB-avtal mellan kommunen och leverantören av sms-tjänst reglerar samarbetet.

Läs mer om kommunens hantering av personuppgifter