Upphandling och inköp

Hudiksvalls kommuns huvudentré. Ovanför entrén sitter en stor guldfärgad skylt där det står Hudiksvalls kommun med stora svarta bokstäver. På varsin sida om entrén står det stora runda blomkrukor med blommor i.

Vill du göra affärer med oss? Kommunen vill gärna göra affärer med lokala företag. Upphandling regleras av Lagen om offentlig upphandling, LOU och de flesta av våra inköp sker på ramavtal via offentlig upphandling, i samarbete med andra kommuner i Hälsingland.

Hur deltar jag i era upphandlingar?

Kommunen arbetar aktivt med att underlätta för lokala företag att delta i våra upphandlingar. I våra upphandlingar ringar vi in bästa möjliga sätt att främja miljömässigt, socialt och ekonomiskt hållbara affärer. Vi vill även lyfta fram krav som främjar tillväxt och utveckla innovativa upphandlingar med inriktning på lokal produktion.

Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta vår inköpssamordnare, eller delta i olika näringslivsträffar med inriktning på upphandling.

Länk till sida för att läsa mer om hur du gör för att delta i våra upphandlingar

Vilka upphandlingar är aktuella just nu?

Kommunerna i Hälsingland samverkar kring upphandling och inköp - därför visas upphandlingar för samtliga hälsingekommuner (Bollnäs, Hudiksvall, Ljusdal, Nordanstig, Ovanåker och Söderhamn).

Länk till sida för att se aktuella upphandlingar

Hur begär jag ut handlingar från avslutade upphandlingar?

Upphandlingar som är avslutade finns i vår annonsportal Kommers Annons. De dokument som publiceras är ”Tilldelningsbesked” och ”Kvalificering och utvärdering”.

Länk till annonsportalen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

För att kunna logga in måste du först skapa ett konto.

Länk till sida för att skapa ett konto. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Hur kan jag få tillgång till andra dokument i en avslutad upphandling?

Vänd dig till vår Inköpssamordnare.