Från och med 1 december tar vi bort telefontiden till överförmyndarenheten

Hand håller i en mobiltelefon

Från 1 december kontaktar du överförmyndarenheten via kommunens Servicecenter. Kommunvägledarna hjälper dig att besvara din fråga eller ser till att rätt handläggare återkopplar.

Varför tas telefontiden bort?

För att öka tillgängligheten för invånare hanterar kommunvägledarna i Servicecenter idag inkommande samtal i ett kommunövergripande ärendehanteringssystem. Telefontider har därför tagits bort i flera verksamheter. Syftet med ärendehanteringssystemet är att strukturera hanteringen av olika ärendeprocesser för att bidra till en kvalitetssäkrad, jämlik information och service i kontakten med invånarna. Det ska vara lätt att komma i kontakt med Hudiksvalls kommuns förvaltningar och för det krävs en god tillgänglighet.

Vad innebär det för dig som söker kontakt med överförmyndarenheten?

Du kan kontakta överförmyndarenheten via 0650-19000under kommunens öppettider. Ditt ärende tas om hand av kommunvägledarna, om de inte kan svara direkt på din fråga fördelar de den vidare till överförmyndarenheten. Du får sedan en återkoppling från aktuell administratör/handläggare

Kontakta oss via e-post

Det går fortfarande bra att kontakta överförmyndarenheten via e-post på overformyndarnamnden@hudiksvall.se