Våra kommunvägledare lotsar dig rätt i kommunens verksamhet

Entrédörr med öppettider.

Som ett led i hur vi hanterar ärenden för att underlätta för dig kan du från den 12 oktober uppleva vissa förändringar i kontakten med oss.

- Det ska vara enkelt att komma i kontakt med kommunen. Våra kommunvägledare i Servicecenter i Hudiksvall och Delsbo hjälper dig att få svar på dina frågor och lotsar dig rätt i kommunens verksamhet, säger Moa Bäckström som är enhetschef för Servicecenter i Hudiksvalls kommun.

Vissa förändringar från den 12 oktober

Vissa av våra verksamheter som tidigare haft telefontider kommer inte ha det utan du får istället i första hand hjälp av våra kommunvägledare när du ringer 0650–19 000.

- Inledningsvis gäller detta frågor som rör bygglovsärenden, färdtjänst och näringslivsfrågor. Kan våra kommunvägledare inte hjälpa dig fullt ut så tar dom emot ditt ärende och skickar det vidare till rätt verksamhet. Framöver kommer kommunvägledarnas uppdrag utökas för att du ska få snabb hjälp med ditt ärende direkt inom så många områden som möjligt, säger Moa Bäckström.

Hur vet jag vilka som har telefontid och inte?

På hudiksvall.se finns information om kommunens verksamhet, där kan du också uträtta många ärenden själv. Behöver du nå en verksamhet via telefon hänvisar vi till sökfunktionen på hudiksvall.se för att hitta kontaktuppgifter och eventuella telefontider till specifika verksamheter.

Kontakta kommunen